«акон –еспублики Ѕеларусь
от 12 но¤бр¤ 1997 года є 83-«
"ќ внесении изменений и дополнений в «акон –еспублики Ѕеларусь
"ќб основах государственной научно-технической политики"

“экст «акона ¢ кантрольным стане. ƒата апошн¤й актуал≥зацы≥: 15.03.2005.

«акон –эспубл≥к≥ Ѕеларусь

јб ”Ќя—≈ЌЌ≤ «ћяЌ≈ЌЌя° ≤ ƒјѕј°Ќ≈ЌЌя°
” «ј ќЌ –Ё—ѕ”ЅЋ≤ ≤ Ѕ≈Ћј–”—№
"јЅ ј—Ќќ¬ј’ ƒ«я–∆ј°Ќј… Ќј¬” ќ¬ј-“Ё’Ќ≤„Ќј… ѕјЋ≤“џ ≤"

ѕрын¤ты ѕалатай прадста¢н≥ко¢ 15 кастрычн≥ка 1997 года

јдобраны —аветам –эспубл≥к≥ 30 кастрычн≥ка 1997 года

јртыкул 1. ”несц≥ зм¤ненн≥ ≥ дапа¢ненн≥ ¢ «акон –эспубл≥к≥ Ѕеларусь "јб асновах дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥" (¬едамасцi ¬¤рхо¢нага —авета –эспублiкi Ѕеларусь, 1993 г., N 7, арт.43), выкла¢шы ¤го ¢ наступнай рэдакцы≥:

"«акон –эспубл≥к≥ Ѕеларусь

јб асновах дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥

√эты «акон з'¤¢л¤ецца асноватворным у навукова-тэхн≥чнай сферы ≥ прадугледжвае комплекс метада¢ ≥ сродка¢ удзелу дз¤ржавы ¢ к≥раванн≥ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасцю. «аконам рэгулююцца аднос≥ны, ¤к≥¤ ¢зн≥каюць пам≥ж дз¤ржа¢ным≥ органам≥ ≥ суб'ектам≥ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥ ¢ працэсе фармаванн¤ ≥ рэал≥зацы≥ дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥.

«акон вызначае, што навука знаходз≥цца пад апекай дз¤ржавы ≥ карыстаецца ¤е падтрымкай ¤к выключна важна¤ сфера дл¤ эканам≥чнага разв≥цц¤, разв≥цц¤ культуры, грамадск≥х аднос≥н, ≥ заб¤спечвае эканам≥чны¤ ≥ прававы¤ гаранты≥ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥.

√лава 1.

јгульны¤ палажэнн≥

јртыкул 1. јсно¢ны¤ пан¤цц≥

ƒл¤ мэта¢ гэтага «акона ¢казаны¤ н≥жэй тэрм≥ны маюць наступнае значэнне:

дз¤ржа¢на¤ навукова-тэхн≥чна¤ пал≥тыка - неад'емна¤ частка сацы¤льна-эканам≥чнай пал≥тык≥ –эспубл≥к≥ Ѕеларусь, ¤ка¤ ¢ключае ¢стано¢лены¤ гэтым «аконам асно¢ны¤ мэты, прынцыпы, напрамк≥ ≥ спосабы ¢здзе¤нн¤ дз¤ржавы на суб'екты навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥, парадак узаемааднос≥н пам≥ж ≥м≥ ≥ дз¤ржавай, а таксама пам≥ж суб'ектам≥ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥;

≥навацыйна¤ дзейнасць - дзейнасць, ¤ка¤ заб¤спечвае стварэнне ≥ рэал≥зацыю ≥навацый;

≥навацы≥ (нова¢в¤дзенн≥) - ствараемы¤ (асвойваемы¤) новы¤ або ¢дасканалены¤ тэхналог≥≥, в≥ды таварнай прадукцы≥ або паслуг, а таксама арган≥зацыйна-тэхн≥чны¤ рашэнн≥ вытворчага, адм≥н≥страцыйнага, камерцыйнага або ≥ншага характару, ¤к≥¤ спры¤юць пасо¢ванню тэхналог≥й, таварнай прадукцы≥ ≥ паслуг на рынак;

навукова-тэхн≥чна¤ дзейнасць - дзейнасць, ¤ка¤ ¢ключае прав¤дзенне прыкладных даследаванн¤¢ ≥ распрацовак з мэтай стварэнн¤ новых або ¢дасканаленн¤ ≥снуючых спосаба¢ ≥ сродка¢ ажыцц¤¢ленн¤ канкрэтных працэса¢. ƒа навукова-тэхн≥чнай дзейнасц≥ аднос¤цца таксама работы па навукова-метадычнаму, патэнтава-л≥цэнз≥йнаму, праграмнаму, арган≥зацыйна-метадычнаму ≥ тэхн≥чнаму забесп¤чэнню непасрэднага прав¤дзенн¤ навуковых даследаванн¤¢ ≥ распрацовак, а таксама ≥х распа¢сюджванн¤ ≥ прым¤ненн¤ вын≥ка¢;

навуковы¤ даследаванн≥ (навукова-даследчы¤ работы) - творча¤ дзейнасць, нак≥равана¤ на атрыманне новых веда¢ ≥ спосаба¢ ≥х прым¤ненн¤. Ќавуковы¤ даследаванн≥ могуць быць фундаментальным≥ ≥ прыкладным≥;

вопытна-канструктарск≥¤ работы - комплекс работ, выконваемых пры стварэнн≥ або мадэрн≥зацы≥ прадукцы≥: распрацо¢ка канструктарскай ≥ тэхналаг≥чнай дакументацы≥ на доследны¤ ¢зоры (доследную партыю), выраб ≥ выпрабаванн≥ доследных узора¢ (доследнай парты≥);

вопытна-тэхналаг≥чны¤ работы - комплекс работ па стварэнн≥ новых рэчыва¢, матэры¤ла¢ ≥ (або) тэхналаг≥чных працэса¢ ≥ па вырабе тэхн≥чнай дакументацы≥ на ≥х;

распрацо¢ка - дзейнасць, нак≥равана¤ на стварэнне або ¢дасканаленне спосаба¢ ≥ сродка¢ ажыцц¤¢ленн¤ працэса¢ у канкрэтнай гал≥не практычнай дзейнасц≥, у прыватнасц≥ на стварэнне новай прадукцы≥ ≥ тэхналог≥й. –аспрацо¢ка новай прадукцы≥ ≥ тэхналог≥й уключае прав¤дзенне вопытна-канструктарск≥х (пры стварэнн≥ выраба¢) ≥ вопытна-тэхналаг≥чных (пры стварэнн≥ матэры¤ла¢, рэчыва¢, тэхналог≥й) работ.

јртыкул 2. ѕрававы¤ асновы дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥

«аканада¢ства аб дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тыцы складаецца з гэтага «акона ≥ ≥ншых акта¢ заканада¢ства –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

јртыкул 3. јсно¢ны¤ мэты дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥

јсно¢ным≥ мэтам≥ дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥ –эспубл≥к≥ Ѕеларусь з'¤¢л¤юцца:

забесп¤чэнне эканам≥чнага ≥ сацы¤льнага разв≥цц¤ рэспубл≥к≥ за кошт эфекты¢нага выкарыстанн¤ ≥нтэлектуальных рэсурса¢ грамадства;

удасканальванне навуковага, навукова-тэхн≥чнага ≥ ≥навацыйнага патэнцы¤ла¢ ¤к важнейшых фактара¢ сацы¤льна-эканам≥чнага прагрэсу;

дас¤гненне высокага ≥нтэлектуальнага ≥ культурнага ¢зро¢н¤¢ грамадства, нак≥раваных на пал¤пшэнне ¤касц≥ жыцц¤ народа.

јртыкул 4. «мест дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥

«местам дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥ –эспубл≥к≥ Ѕеларусь з'¤¢л¤ецца стварэнне дз¤ржа¢ным≥ органам≥ неабходных прававых, эканам≥чных, арган≥зацыйных ≥ ≥ншых умо¢ дл¤ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥.

јртыкул 5. јсно¢ны¤ прынцыпы фармаванн¤ ≥ рэал≥зацы≥ дз¤ржа¢най
навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥ –эспубл≥к≥ Ѕеларусь

јсно¢ным≥ прынцыпам≥ фармаванн¤ ≥ рэал≥зацы≥ дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥ –эспубл≥к≥ Ѕеларусь з'¤¢л¤юцца:

дз¤ржа¢на¤ падтрымка фундаментальных ≥ прыкладных даследаванн¤¢;

выбар пры¤рытэтных напрамка¢ навукова-тэхн≥чнай дзейнасц≥ ≥ першачаргова¤ дз¤ржа¢на¤ падтрымка навуковых даследаванн¤¢ ≥ распрацовак, ¤к≥¤ спры¤юць вырашэнню важнейшых праблем сацы¤льна-эканам≥чнага разв≥цц¤ рэспубл≥к≥;

арыентацы¤ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥ на пераважнае разв≥ццЄ ¢ рэспубл≥цы навукаЄм≥стых рэсурса-, энерга- ≥ працазберагальных вытворчасцей ≥ тэхналог≥й;

удзел органа¢ м¤сцовага к≥раванн¤ ≥ самак≥раванн¤ ¢ фармаванн≥ ≥ рэал≥зацы≥ дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥;

удзел вучоных, ≥х грамадск≥х арган≥зацый ≥ аб'¤днанн¤¢ у фармаванн≥ ≥ рэал≥зацы≥ дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥ ¢ рэспубл≥цы;

непасрэдна¤ сув¤зь навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥ з адукацы¤й, падрыхто¢кай навуковых кадра¢;

дз¤ржа¢на¤ падтрымка здольных дз¤цей, садзейн≥чанне разв≥ццю ≥х творчых здольнасцей;

забесп¤чэнне свабоды навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥, правава¤ абарона ≥нтэлектуальнай уласнасц≥;

выкарыстанне пераважна эканам≥чных метада¢ дз¤ржа¢нага рэгул¤ванн¤ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥;

ра¢напра¢е ¢с≥х суб'екта¢ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥, заахвочванне конкурснасц≥ ≥ канкурэнцы≥ пам≥ж ≥м≥;

павышэнне прэстыжу навуковай працы ≥ тэхн≥чнай творчасц≥;

узаемавыгаднае супрацо¢н≥цтва з ≥ншым≥ дз¤ржавам≥, стварэнне ¢мо¢ дл¤ прыц¤гненн¤ замежных ≥нвестыцый на разв≥ццЄ навук≥ ≥ тэхн≥к≥, асваенне навейшых тэхналог≥й ≥ новых в≥да¢ прадукцы≥;

адкрытасць навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥, ¤ка¤ не прынос≥ць урону нацы¤нальнай б¤спецы, абароназдольнасц≥ ≥ жыццЄва важным ≥нтарэсам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь;

падтрымка разв≥цц¤ ≥навацыйнай ≥нфраструктуры.

јртыкул 6. —уб'екты дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥

—уб'ектам≥ дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥ з'¤¢л¤юцца:

дз¤ржа¢ны¤ органы –эспубл≥к≥ Ѕеларусь;

юрыдычны¤ ≥ ф≥з≥чны¤ асобы, ¤к≥¤ ажыцц¤¢л¤юць навуковую, навукова-тэхн≥чную ≥ ≥навацыйную дзейнасць на тэрыторы≥ –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

ѕравы ≥ абав¤зк≥ суб'екта¢ дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥ ¢ ¤е фармаванн≥ ≥ рэал≥зацы≥ рэгулююцца заканада¢ствам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

јртыкул 7. јб'екты дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥

јб'ектам≥ дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥ з'¤¢л¤юцца:

навукова¤, навукова-тэхн≥чна¤ ≥ ≥навацыйна¤ дзейнасць;

аднос≥ны пам≥ж удзельн≥кам≥ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥;

аднос≥ны пам≥ж дз¤ржа¢ным≥ органам≥ ≥ ¢дзельн≥кам≥ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥.

јртыкул 8. ƒз¤ржа¢ны¤ органы, ¤к≥¤ ажыцц¤¢л¤юць навукова-тэхн≥чную
пал≥тыку

ƒз¤ржа¢на¤ навукова-тэхн≥чна¤ пал≥тыка фарм≥руецца ѕрэз≥дэнтам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь з удзелам ”рада - —авета ћ≥н≥стра¢ –эспубл≥к≥ Ѕеларусь *) ≥ рэал≥зуецца ”радам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь ≥ ≥ншым≥ суб'ектам≥ дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥ ¢ адпаведнасц≥ з па¢намоцтвам≥, ускладзеным≥ на ≥х гэтым «аконам ≥ ≥ншым≥ актам≥ заканада¢ства –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

_______________________________
*) ƒалей - ”рад –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

√лава 2.

ƒз¤ржа¢нае к≥раванне навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай сферам≥

јртыкул 9. јрган≥зацы¤ прагназаванн¤ навукова-тэхн≥чнага разв≥цц¤

ƒз¤ржа¢ны¤ органы –эспубл≥к≥ Ѕеларусь прымаюць рашэнн≥ па пытанн¤х навукова-тэхн≥чнага разв≥цц¤ на аснове пап¤рэдн¤й распрацо¢к≥ прагноза¢ па важнейшых праблемах сацы¤льна-эканам≥чнай, навукова-тэхн≥чнай ≥ структурна-≥нвестыцыйнай пал≥тык≥.

ƒл¤ абгрунтаванн¤ дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥ ”рад –эспубл≥к≥ Ѕеларусь арган≥зуе распрацо¢ку комплекснага прагнозу навукова-тэхн≥чнага прагрэсу –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

јртыкул 10. ѕры¤рытэтны¤ напрамк≥ навукова-тэхн≥чнай дзейнасц≥

ƒз¤ржа¢на¤ навукова-тэхн≥чна¤ пал≥тыка фарм≥руецца на аснове выбару пры¤рытэтных напрамка¢ навукова-тэхн≥чнай дзейнасц≥, канцэнтрацы≥ рэсурса¢ дл¤ вырашэнн¤ найбольш важных сацы¤льна-эканам≥чных праблем –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

ѕры¤рытэтны¤ напрамк≥ навукова-тэхн≥чнай дзейнасц≥ вызначаюцца па вын≥ках ацэнк≥ стану ≥ распрацо¢к≥ прагноза¢ сацы¤льна-эканам≥чнага ≥ навукова-тэхн≥чнага разв≥цц¤ рэспубл≥к≥.

ѕры¤рытэтны¤ напрамк≥ навукова-тэхн≥чнай дзейнасц≥ ¢ –эспубл≥цы Ѕеларусь распрацо¢ваюцца ”радам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь, зацв¤рджаюцца ѕрэз≥дэнтам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь ≥ з'¤¢л¤юцца падставай дл¤ размеркаванн¤ сродка¢ рэспубл≥канскага ≥ м¤сцовых бюджэта¢, ¤к≥¤ выдз¤л¤юцца на навуковую, навукова-тэхн≥чную ≥ ≥навацыйную дзейнасць.

јртыкул 11. Ќавукова-тэхн≥чны¤ праграмы

« мэтай рэал≥зацы≥ дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥ па пры¤рытэтных нак≥рунках навукова-тэхн≥чнай дзейнасц≥ распрацо¢ваюцца дз¤ржа¢ны¤, гал≥новы¤, рэг≥¤нальны¤, м≥ждз¤ржа¢ны¤ навукова-тэхн≥чны¤ праграмы.

ƒз¤ржа¢ны¤ навукова-тэхн≥чны¤ праграмы распрацо¢ваюцца дл¤ вырашэнн¤ найбольш значных народнагаспадарчых, экалаг≥чных, сацы¤льных ≥ абаронных праблем.

ѕерал≥к навукова-тэхн≥чных праграм, парадак ≥х распрацо¢к≥, ф≥нансаванн¤ ≥ выкананн¤ вызначаюцца ”радам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь па ¢згадненню з ѕрэз≥дэнтам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

ѕарадак удзелу –эспубл≥к≥ Ѕеларусь у м≥ждз¤ржа¢ных навукова-тэхн≥чных праграмах вызначаецца м≥жнародным≥ (м≥ждз¤ржа¢ным≥, м≥журадавым≥) дамовам≥ –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

јртыкул 12. ≤навацыйны¤ праекты

ƒл¤ стварэнн¤ ≥ практычнага асваенн¤ новых ≥ ¢дасканаленн¤ ≥снуючых тэхналог≥й, в≥да¢ прадукцы≥ ≥ паслуг ажыцц¤¢л¤юцца ≥навацыйны¤ праекты, ¤к≥¤ распрацо¢ваюцца на конкурснай аснове.

‘≥нансава¤ падтрымка ≥навацыйных праекта¢ за кошт сродка¢ рэспубл≥канскага бюджэту ажыцц¤¢л¤ецца, ¤к прав≥ла, на конкурснай ≥ на зваротнай аснове з долевым удзелам зац≥ка¢леных арган≥зацый ≥ прадпрыемства¢.

≤навацыйны¤ праекты могуць выконвацца самастойна або быць саста¢ной часткай дз¤ржа¢ных, гал≥новых, рэг≥¤нальных ≥ м≥ждз¤ржа¢ных навукова-тэхн≥чных праграм.

ѕарадак конкурснага адбору ≥ рэал≥зацы≥ ≥навацыйных праекта¢, ¤к≥¤ ф≥нансуюцца з рэспубл≥канскага бюджэту, вызначаецца ”радам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь па ¢згадненню з ѕрэз≥дэнтам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

јртыкул 13. ƒз¤ржа¢на¤ навукова-тэхн≥чна¤ экспертыза

 онкурсны адбор заданн¤¢ дз¤ржа¢ных навукова-тэхн≥чных праграм ≥ ≥навацыйных праекта¢, што ф≥нансуюцца з рэспубл≥канскага бюджэту, ажыцц¤¢л¤ецца на аснове вын≥ка¢ дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай экспертызы, дл¤ прав¤дзенн¤ ¤кой прыц¤гваюцца на дагаворнай (кантрактнай) аснове в¤дучы¤ навуковы¤ ¢становы, грамадск≥¤ арган≥зацы≥ вучоных, а таксама асобны¤ вучоны¤ ≥ спецы¤л≥сты, у тым л≥ку замежны¤.

ѕарадак арган≥зацы≥ ≥ прав¤дзенн¤ дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай экспертызы вызначаецца ”радам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

јртыкул 14. ƒз¤ржа¢нае ф≥нансаванне ≥ выкарыстанне сродка¢ на
навуковую, навукова-тэхн≥чную ≥ ≥навацыйную дзейнасць

” мэтах рэал≥зацы≥ дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥ дз¤ржа¢ным≥ органам≥ –эспубл≥к≥ Ѕеларусь штогод выдз¤л¤юцца ас≥гнаванн≥ на ф≥нансаванне навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥ з бюджэту ≥ ≥ншых кантралюемых ≥м≥ крын≥ц.

‘≥нансаванне навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥ з'¤¢л¤ецца пры¤рытэтным напрамкам дз¤ржа¢най бюджэтна-падатковай пал≥тык≥.

ѕарламент - Ќацы¤нальны сход –эспубл≥к≥ Ѕеларусь пры прын¤цц≥ закона аб бюджэце на чарговы год устана¢л≥вае н≥жнюю м¤жу агульных выдатка¢ на навуковую, навукова-тэхн≥чную ≥ ≥навацыйную дзейнасць у працэнтах ад расходнай частк≥ бюджэту, а таксама нарматы¢ аб'Єму ф≥нансаванн¤ фундаментальных ≥ прыкладных навуковых даследаванн¤¢ у працэнтах да агульнаму аб'Єму бюджэтных ас≥гнаванн¤¢ на навуковую, навукова-тэхн≥чную ≥ ≥навацыйную дзейнасць.

—родк≥, прадугледжаны¤ ¢ бюджэце дл¤ ф≥нансаванн¤ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥, выкарысто¢ваюцца на:

прав¤дзенне фундаментальных ≥ прыкладных навуковых даследаванн¤¢;

выкананне навукова-тэхн≥чных праграм;

падрыхто¢ку, павышэнне квал≥ф≥кацы≥ ≥ атэстацыю навуковых кадра¢;

разв≥ццЄ матэры¤льна-тэхн≥чнай базы навуковых устано¢ ≥ арган≥зацый;

расходы, зв¤заны¤ з м≥жнародным навукова-тэхн≥чным супрацо¢н≥цтвам на аснове м≥жнародных (м≥ждз¤ржа¢ных, м≥журадавых) дагавора¢;

ф≥нансавую падтрымку ≥навацыйных праекта¢ у частцы арган≥зацы≥ ≥ прав¤дзенн¤ навуковых даследаванн¤¢ ≥ распрацовак;

навуковы¤ даследаванн≥ ≥ распрацо¢к≥, нак≥раваны¤ на навукова-тэхн≥чнае забесп¤чэнне дзейнасц≥ м≥н≥стэрства¢, ≥ншых рэспубл≥канск≥х органа¢ дз¤ржа¢нага к≥раванн¤;

дз¤ржа¢ны¤ кап≥тальны¤ ¢кладанн≥, зв¤заны¤ з навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасцю;

разв≥ццЄ дз¤ржа¢най с≥стэмы навукова-тэхн≥чнай ≥нфармацы≥, уключаючы ¢трыманне навукова-тэхн≥чных б≥бл≥¤тэк, ≥нфармацыйных цэнтра¢ ≥ фонда¢, падрыхто¢ку ≥ выданне навукова-тэхн≥чнай ≥ навукова-метадычнай л≥таратуры (у тым л≥ку перы¤дычных выданн¤¢), прав¤дзенне навуковых ≥ навукова-практычных мерапрыемства¢ (канферэнцый, сем≥нара¢, с≥мпоз≥ума¢, выста¢ ≥ да т.п.), забесп¤чэнне функцы¤наванн¤ навукова-≥нфармацыйных кампутарных сетак, прапаганду навуковых ≥ навукова-тэхн≥чных веда¢;

сацы¤льны¤ патрэбы (да аднаго працэнта ас≥гнаванн¤¢, ¤к≥¤ выдз¤л¤юцца навуковым установам, грамадск≥м арган≥зацы¤м ≥ аб'¤днанн¤м вучоных на навуковую, навукова-тэхн≥чную ≥ ≥навацыйную дзейнасць);

прав¤дзенне дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай экспертызы навукова-тэхн≥чных праграм ≥ ≥навацыйных праекта¢;

≥ншы¤ мэты, прадугледжаны¤ законам аб бюджэце –эспубл≥к≥ Ѕеларусь на чарговы год.

ѕарадак ф≥нансаванн¤ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥ за кошт сродка¢ рэспубл≥канскага бюджэту вызначаецца ”радам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь па ¢згадненню з ѕрэз≥дэнтам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

јртыкул 15. ‘онды спецы¤льнага прызначэнн¤

ƒл¤ ф≥нансаванн¤ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥ ѕрэз≥дэнтам ≥ ”радам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь могуць стварацца фонды спецы¤льнага прызначэнн¤ (фонд фундаментальных даследаванн¤¢, ≥ншы¤ навуковы¤ ≥ ≥навацыйны¤ фонды).

 рын≥цам≥ фармаванн¤ гэтых фонда¢ з'¤¢л¤юцца ас≥гнаванн≥ з дз¤ржа¢нага бюджэту, добраахвотны¤ адл≥чэнн≥ зац≥ка¢леных м≥н≥стэрства¢, ≥ншых рэспубл≥канск≥х органа¢ дз¤ржа¢нага к≥раванн¤, прадпрыемства¢ ≥ арган≥зацый, грамадз¤н, замежных ф≥рм ≥ арган≥зацый, а таксама даходы ад уласнай дзейнасц≥ фонда¢.

ƒл¤ ф≥нансаванн¤ навукова-тэхн≥чных праграм ≥ ≥навацыйных праекта¢, а таксама асваенн¤ новых в≥да¢ прадукцы≥ ≥ тэхналог≥й, ¤к≥¤ распрацо¢ваюцца ¢ працэсе ≥х выкананн¤, м≥н≥стэрствы, ≥ншы¤ рэспубл≥канск≥¤ органы дз¤ржа¢нага к≥раванн¤, асацы¤цы≥ ≥ ≥ншы¤ аб'¤днанн≥ прадпрыемства¢ незалежна ад форм уласнасц≥ могуць ствараць спецы¤льны¤ ≥навацыйны¤ фонды.

 рын≥цам≥ фармаванн¤ спецы¤льных ≥навацыйных фонда¢ з'¤¢л¤юцца добраахвотны¤ адл≥чэнн≥ прадпрыемства¢ ≥ арган≥зацый у памеры да аднаго працэнта ад сабекошту прадукцы≥ (работ, паслуг) з адн¤сеннем гэтых адл≥чэнн¤¢ на сабекошт прадукцы≥ (работа¢, паслуга¢).

ѕарадак фармаванн¤ ≥ выкарыстанн¤ фонда¢ спецы¤льнага прызначэнн¤ вызначаецца ѕрэз≥дэнтам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь або ”радам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь па ¢згадненню з ѕрэз≥дэнтам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

јртыкул 16. Ёканам≥чны¤ механ≥змы стымул¤ванн¤ навуковай,
навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥

ƒз¤ржава стымулюе навуковую, навукова-тэхн≥чную ≥ ≥навацыйную дзейнасць шл¤хам прав¤дзенн¤ адпаведнай падатковай ≥ крэдытнай пал≥тык≥.

 анкрэтны¤ меры па эканам≥чнаму стымул¤ванню навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥ вызначаюцца заканада¢ствам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

јртыкул 17. ¬ыкананне навукова-тэхн≥чных праграм дл¤ дз¤ржа¢ных
патрэб

¬ыкананне навукова-тэхн≥чных праграм дл¤ дз¤ржа¢ных патрэб ажыцц¤¢л¤ецца ¢ адпаведнасц≥ з дз¤ржа¢ным кантрактам на паста¢ку навукова-тэхн≥чнай прадукцы≥ на конкурснай аснове. ѕарадак фармаванн¤ дз¤ржа¢ных патрэб на навукова-тэхн≥чную прадукцыю вызначаецца ”радам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

јртыкул 18. —≥стэма навукова-тэхн≥чнай ≥нфармацы≥

јдным з напрамка¢ дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥ з'¤¢л¤ецца падтрымка ≥ разв≥ццЄ с≥стэмы навукова-тэхн≥чнай ≥нфармацы≥. ” гэтых мэтах дз¤ржа¢ным≥ органам≥ –эспубл≥к≥ Ѕеларусь:

заб¤спечваецца разв≥ццЄ цэнтральных ≥ тэрытары¤льных сетак збору ≥ апрацо¢к≥ ¢с≥х в≥да¢ навукова-тэхн≥чнай ≥нфармацы≥;

прымаюцца меры па павышэнню ¤касц≥ навукова-тэхн≥чнай ≥нфармацы≥ ≥ ≥нфармацыйных паслуг;

стымулюецца стварэнне сучасных ≥нфармацыйных тэхналог≥й, ≥нфармацыйных с≥стэм ≥ сетак, заб¤спечваецца разв≥ццЄ камун≥кацыйных с≥стэм;

ажыцц¤¢л¤ецца ф≥нансава¤, у тым л≥ку валютна¤, падтрымка стварэнн¤, набыцц¤ ≥ распа¢сюджванн¤ навукова-тэхн≥чнай ≥нфармацы≥;

ствараюцца ¢мовы дл¤ галоснасц≥, агульнадаступнасц≥ ≥ захаванасц≥ навукова-тэхн≥чнай ≥нфармацы≥.

јбмежаванн≥ па выкарыстанню ≥нфармацы≥, ¤ка¤ з'¤¢л¤ецца дз¤ржа¢най, службовай або камерцыйнай тайнай, устана¢л≥ваюцца заканада¢ствам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

јртыкул 19. –эгул¤ванне аднос≥н ≥нтэлектуальнай уласнасц≥

јднос≥ны, зв¤заны¤ з выключным правам (≥нтэлектуальна¤ ¢ласнасць) грамадз¤н≥на або юрыдычнай асобы на ахо¢ваемы¤ вын≥к≥ ≥нтэлектуальнай дзейнасц≥ ≥ прыро¢нены¤ да ≥х сродк≥ ≥ндыв≥дуал≥зацы≥ юрыдычнай асобы, прадукцы≥ (работ, паслуг), рэгулююцца м≥жнародным≥ дагаворам≥, заключаным≥ –эспубл≥кай Ѕеларусь, ≥ заканада¢ствам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

јртыкул 20. ћетралог≥¤, стандартызацы¤ ≥ сертыф≥кацы¤ прадукцы≥
¢ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай сферах

ћетралаг≥чнае забесп¤чэнне, стандартызацы¤ ≥ сертыф≥кацы¤ прадукцы≥ ¢ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай сферах рэгулююцца м≥жнародным≥ дагаворам≥, заключаным≥ –эспубл≥кай Ѕеларусь, ≥ заканада¢ствам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

јртыкул 21. ƒз¤ржа¢на¤ пал≥тыка ¢ гал≥не падрыхто¢к≥ навуковых кадра¢ ≥
павышэнн¤ прэстыжу навуковай працы ≥ тэхн≥чнай творчасц≥

ƒз¤ржа¢на¤ пал≥тыка –эспубл≥к≥ Ѕеларусь у гал≥не падрыхто¢к≥ навуковых кадра¢, павышэнн¤ прэстыжу навуковай працы ≥ тэхн≥чнай творчасц≥ з'¤¢л¤ецца саста¢ной часткай дз¤ржа¢най навукова-тэхн≥чнай пал≥тык≥ ≥ нак≥равана на прырашчэнне навукова-тэхн≥чнага ≥ ≥нтэлектуальнага патэнцы¤лу грамадства, разв≥ццЄ творчасц≥ ≥ распа¢сюджванне навуковых ≥ тэхн≥чных веда¢. ” гэтых мэтах дз¤ржа¢ны¤ органы –эспубл≥к≥ Ѕеларусь:

садзейн≥чаюць навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥, сацы¤льнай, эканам≥чнай ≥ прававой абароненасц≥ навуковых, навукова-педагаг≥чных ≥ ≥нжынерна-тэхн≥чных работн≥ка¢;

фарм≥руюць дз¤ржа¢ную пал≥тыку ¢ гал≥не аплаты працы навуковых, навукова-педагаг≥чных ≥ ≥нжынерна-тэхн≥чных работн≥ка¢ з мэтай павышэнн¤ прэстыжу ≥ прыц¤гненн¤ ¢ гэтую сферу найбольш здольных ≥ таленав≥тых грамадз¤н;

заб¤спечваюць падрыхто¢ку навуковых кадра¢ у вышэйшых навучальных установах, акадэм≥чных навуковых установах ≥ ≥ншых дз¤ржа¢ных навуковых арган≥зацы¤х, вылучаюць ≥м ва ¢стано¢леным парадку неабходны¤ матэры¤льны¤ рэсурсы ≥ бюджэтны¤ ас≥гнаванн≥;

ствараюць ро¢ны¤ прававы¤ ¢мовы дл¤ функцы¤наванн¤ суб'екта¢ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥ розных форм уласнасц≥, ¤к≥¤ ажыцц¤¢л¤юць навучанне ≥ павышэнне квал≥ф≥кацы≥ кадра¢;

фарм≥руюць с≥стэму пошуку ≥ адбору таленав≥тай моладз≥, ствараюць сетку спецы¤л≥заваных навучальных устано¢, вучэбна-вытворчых комплекса¢ на базе вышэйшых навучальных устано¢, акадэм≥чных ≥ гал≥новых навуковых арган≥зацый ≥ прадпрыемства¢, садзейн≥чаюць стажыро¢цы маладых вучоных у в¤дучых навучальных ≥ навуковых установах, супрацо¢н≥цтву вучоных, выкладчыка¢ ≥ спецы¤л≥ста¢ у гал≥не выкладчыцкай ≥ навукова-даследчай работы, ≥ншым формам ≥нтэграцы≥ навук≥, адукацы≥ ≥ вытворчасц≥;

садзейн≥чаюць удасканальванню с≥стэмы атэстацы≥ навуковых ≥ навукова-педагаг≥чных кадра¢, узаемнаму прызнанню дыплома¢ аб вышэйшай адукацы≥, вучоных ступен¤х ≥ званн¤х на м≥ждз¤ржа¢ным узро¢н≥.

јртыкул 22. Ќацы¤нальна¤ акадэм≥¤ навук Ѕеларус≥ ≥ гал≥новы¤
акадэм≥≥ навук

Ќацы¤нальна¤ акадэм≥¤ навук Ѕеларус≥ з'¤¢л¤ецца вышэйшай дз¤ржа¢най навуковай арган≥зацы¤й, дзейнасць ¤кой рэгулюецца заканада¢ствам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

√ал≥новы¤ акадэм≥≥ навук з'¤¢л¤юцца цэнтрам≥ разв≥цц¤ адпаведных гал≥н навук, ажыцц¤¢л¤юць сваю дзейнасць у адпаведнасц≥ з заканада¢ствам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь ≥ сва≥м≥ статутам≥.

јртыкул 23. ƒз¤ржа¢нае рэгул¤ванне м≥жнароднага навукова-тэхн≥чнага
супрацо¢н≥цтва

ƒз¤ржа¢ны¤ органы –эспубл≥к≥ Ѕеларусь падтрымл≥ваюць ≥ садзейн≥чаюць разв≥ццю м≥жнароднага навукова-тэхн≥чнага супрацо¢н≥цтва ¢стано¢, арган≥зацый, прадпрыемства¢, грамадск≥х навуковых ≥ навукова-тэхн≥чных аб'¤днанн¤¢, асобных вучоных ≥ спецы¤л≥ста¢ –эспубл≥к≥ Ѕеларусь, а таксама ствараюць неабходны¤ прававы¤ ≥ эканам≥чны¤ ¢мовы дл¤ ¢стана¢ленн¤ ≥м≥ ра¢напра¢ных аднос≥н з замежным≥ ≥ м≥жнародным≥ суб'ектам≥ навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥.

ћ≥жнароднае навукова-тэхн≥чнае супрацо¢н≥цтва –эспубл≥к≥ Ѕеларусь зд¤йсн¤ецца шл¤хам:

выкананн¤ сумесных навуковых даследаванн¤¢ ≥ распрацовак, навукова-тэхн≥чных праграм ≥ ≥навацыйных праекта¢ на аснове м≥жнародных дагавора¢, пагадненн¤¢ ≥ кантракта¢;

прав¤дзенн¤ сумесных даследаванн¤¢ ≥ распрацовак у м≥жнародных калектывах спецы¤л≥ста¢, м≥жнародных ≥нстытутах, на сумесных прадпрыемствах ≥ ¢ арган≥зацы¤х;

ажыцц¤¢ленн¤ ¢заемнага абмену навукова-тэхн≥чнай ≥нфармацы¤й, стварэнн¤ ≥ выкарыстанн¤ аб'¤днаных м≥ждз¤ржа¢ных ≥нфармацыйных фонда¢ ≥ банка¢ дадзеных;

прав¤дзенн¤ м≥жнародных кангрэса¢, канферэнцый, с≥мпоз≥ума¢ ≥ ≥ншых навуковых нарад;

узаемнага абмену навуковым≥, навукова-педагаг≥чным≥ ≥ навукова-тэхн≥чным≥ кадрам≥, студэнтам≥ ≥ асп≥рантам≥, а таксама сумеснай падрыхто¢к≥ спецы¤л≥ста¢;

ажыцц¤¢ленн¤ ≥ншых форм м≥жнароднага навукова-тэхн≥чнага супрацо¢н≥цтва, не ¤к≥¤ суп¤рэчаць заканада¢ству –эспубл≥к≥ Ѕеларусь.

—уб'екты навуковай, навукова-тэхн≥чнай ≥ ≥навацыйнай дзейнасц≥ –эспубл≥к≥ Ѕеларусь могуць прымаць удзел у выкананн≥ м≥жнародных праграм ≥ праекта¢, заключаць дагаворы, пагадненн≥ ≥ кантракты з замежным≥ ≥ м≥жнародным≥ арган≥зацы¤м≥ ≥ ф≥рмам≥, уступаць у замежны¤ ≥ м≥жнародны¤ навуковы¤ таварыствы, асацы¤цы≥ ≥ саюзы ¢ адпаведнасц≥ з заканада¢ствам –эспубл≥к≥ Ѕеларусь".

јртыкул 2. ”ступленне гэтага «акона ¢ с≥лу

√эты «акон уступае ¢ с≥лу з дн¤ ¤го апубл≥каванн¤.

јртыкул 3. јрган≥зацыйна-прававое забесп¤чэнне па ¢ступленню
гэтага «акона ¢ с≥лу

”раду –эспубл≥к≥ Ѕеларусь на прац¤гу шасц≥ мес¤ца¢ з дн¤ ¢ступленн¤ гэтага «акона ¢ с≥лу:

заб¤спечыць распрацо¢ку ≥ зацв¤рджэнне нарматы¢ных акта¢, неабходных дл¤ рэал≥зацы≥ гэтага «акона;

заб¤спечыць прыв¤дзенне рашэнн¤¢ ”рада –эспубл≥к≥ Ѕеларусь, м≥н≥стэрства¢ ≥ ≥ншых рэспубл≥канск≥х органа¢ дз¤ржа¢нага к≥раванн¤ ¢ адпаведнасць з гэтым «аконам.

ѕрэз≥дэнт –эспубл≥к≥ Ѕеларусь ј.Ћукашэнка

12 л≥стапада 1997 г., г. ћ≥нск.

N 83-«.
<<< в¤рнуцца да каталогу <<< в¤рнуцца да пачатку «акона пагл¤дзець каментарый>>>


Rambler's Top100 Rating All.BY
Hosted by uCoz