Артыкул 7. Зацвердзiць на 2005 год наступныя нарматывы адлiчэнняў (у працэнтах) у бюджэты абласцей i г. Мiнска, за выключэннем рэзiдэнтаў свабодных эканамiчных зон, ад:
акцызаў на аўтамабiльнае палiва (акрамя iмпартаванага) — 20;
падатку на дабаўленую вартасць на тавары (работы, паслугi), якiя вырабляюцца на тэрыторыi Рэспублiкi Беларусь, у бюджэты: Брэсцкай вобласцi — 66, Вiцебскай — 47, Гомельскай — 42, Гродзенскай — 58, Мiнскай — 73,8, Магiлёўскай вобласцi — 100, г. Мiнска — 24,0;
падаткаў на даходы i прыбытак у бюджэты: Брэсцкай вобласцi — 60, Вiцебскай — 44, Гомельскай — 33, Гродзенскай — 43, Мiнскай — 39, Магiлёўскай вобласцi — 100, г. Мiнска — 19,4.
Артыкул 8. Устанавiць, што ў 2005 годзе ў поўным аб’ёме залiчваюцца ў бюджэты абласцей i г. Мiнска:
1. Падаткi i зборы:
падаходны падатак з фiзiчных асоб;
падатак на нерухомасць;
зямельны падатак;
плацяжы за выкарыстанне (канфiскацыю, здабычу) прыродных рэсурсаў;
плацяжы за перапрацоўку нафты i нафтапрадуктаў арганiзацыямi, якiя ажыццяўляюць перапрацоўку нафты;
падатак пры спрошчанай сiстэме падаткаабкладання для суб’ектаў малога прадпрымальнiцтва;
акцызы па вiну, напiтках слабаалкагольных i вiнных (акрамя акцызаў, якiя спаганяюцца пры ўвозе на мытную тэрыторыю Рэспублiкi Беларусь, а таксама якiя выплачваюцца ў бюджэты свабодных эканамiчных зон у адпаведнасцi з часткай другой пункта 2 артыкула 4 гэтага Закона);
адзiны падатак з iндывiдуальных прадпрымальнiкаў i iншых фiзiчных асоб;
адзiны падатак для вытворцаў сельскагаспадарчай прадукцыi;
падатак на iгральны бiзнэс;
iншыя падаткi i зборы ў адпаведнасцi з гэтым Законам.
2. Iншыя даходы:
плата за размяшчэнне вонкавай рэкламы;
сродкi, атрыманыя ад рэалiзацыi безгаспадарнай маёмасцi i скарбаў;
арэндная плата за зямельныя ўчасткi, якiя знаходзяцца ў дзяржаўнай уласнасцi, арэндадаўцамi якiх з’яўляюцца мясцовыя выканаўчыя i распарадчыя органы;
iншыя паступленнi ў адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь.
Артыкул 9. Устанавiць, што ў 2005 годзе з мясцовых бюджэтаў фiнансуецца да 28 працэнтаў затрат па аказанню жыллёва-камунальных паслуг насельнiцтву ў абласцях i да 18 працэнтаў у г. Мiнску, а таксама да 30 працэнтаў затрат па перавозках гарадскiм пасажырскiм i прыгарадным аўтобусным транспартам у абласцях i да 40 працэнтаў у г. Мiнску.
Артыкул 10. У 2005 годзе:
1. Абласныя, Мiнскi гарадскi Саветы дэпутатаў, Саветы дэпутатаў базавага тэрытарыяльнага ўзроўню маюць права ўводзiць на тэрыторыi адпаведных адмiнiстрацыйна-тэрытарыяльных адзiнак наступныя мясцовыя падаткi i зборы:
1.1. падатак з прадаж тавараў у рознiчным гандлi.
Плацельшчыкамi падатку з прадаж тавараў у рознiчным гандлi з’яўляюцца арганiзацыi i iндывiдуальныя прадпрымальнiкi (за выключэннем iндывiдуальных прадпрымальнiкаў — плацельшчыкаў адзiнага падатку з iндывiдуальных прадпрымальнiкаў i iншых фiзiчных асоб, а таксама iндывiдуальных прадпрымальнiкаў i арганiзацый, якiя прымяняюць спрошчаную сiстэму падаткаабкладання, i арганiзацый, якiя выплачваюць адзiны падатак для вытворцаў сельскагаспадарчай прадукцыi), якiя ажыццяўляюць рознiчны гандаль таварамi праз гандлёвыя i iншыя аб’екты (далей — рознiчная гандлёвая сетка) у адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь на тэрыторыi адпаведных адмiнiстрацыйна-тэрытарыяльных адзiнак.
Па падатку з прадаж тавараў у рознiчным гандлi:
аб’ектам падаткаабкладання з’яўляюцца аперацыi па рэалiзацыi ў рознiчнай гандлёвай сетцы тавараў (за выключэннем сацыяльна значных тавараў па пералiку, якi вызначаецца Саветам Мiнiстраў Рэспублiкi Беларусь, а таксама бензiну i дызельнага палiва);
падатковая база вызначаецца як выручка ад рэалiзацыi плацельшчыкамi тавараў зыходзячы з рознiчных цэн без уключэння ў iх падатку з прадаж тавараў у рознiчным гандлi;
падатковыя стаўкi ўстанаўлiваюцца ў памеры, якi не перавышае: пры рэалiзацыi тавараў, увезеных на мытную тэрыторыю Рэспублiкi Беларусь i выпушчаных у свабоднае абарачэнне ў Рэспублiцы Беларусь, — 15 працэнтаў падатковай базы, iншых тавараў — 5 працэнтаў падатковай базы.
Сума падатку з прадаж тавараў у рознiчным гандлi ўстанаўлiваецца як надбаўка да цаны рэалiзуемых тавараў з улiкам падатку на дабаўленую вартасць i выключаецца з выручкi пры вылiчэннi падаткаў, збораў i iншых плацяжоў, якiя выплачваюцца ў бюджэт i дзяржаўныя мэтавыя бюджэтныя фонды;
1.2. падатак на паслугi.
Плацельшчыкамi падатку на паслугi з’яўляюцца арганiзацыi i iндывiдуальныя прадпрымальнiкi (за выключэннем iндывiдуальных прадпрымальнiкаў — плацельшчыкаў адзiнага падатку з iндывiдуальных прадпрымальнiкаў i iншых фiзiчных асоб, а таксама iндывiдуальных прадпрымальнiкаў i арганiзацый, якiя прымяняюць спрошчаную сiстэму падаткаабкладання, i арганiзацый, якiя выплачваюць адзiны падатак для вытворцаў сельскагаспадарчай прадукцыi), якiя ажыццяўляюць на тэрыторыi адпаведных адмiнiстрацыйна-тэрытарыяльных адзiнак аперацыi па аказанню паслуг, што з’яўляюцца аб’ектам падаткаабкладання.
Па падатку на паслугi:
аб’ектам падаткаабкладання з’яўляюцца аперацыi па аказанню арганiзацыямi i iндывiдуальнымi прадпрымальнiкамi паслуг рынкаў, кiрмашоў, выставак-продажаў; гасцiнiц (кемпiнгаў, матэляў); рэстаранаў (бараў, кафэ); дыскатэк, бiльярдных, боўлiнг-клубаў; цырульняў (салонаў прыгажосцi), салярыяў, касметычных салонаў, якiя аказваюць касметалагiчныя паслугi; з нерухомай маёмасцю; сотавай радыётэлефоннай i радыёпейджынгавай сувязi; кабельнага тэлебачання; па тэхнiчнаму абслугоўванню i рамонту транспартных сродкаў; турыстычных паслуг;
падатковая база вызначаецца як выручка ад рэалiзацыi плацельшчыкамi паслуг без уключэння ў iх падатку на паслугi;
падатковыя стаўкi ўстанаўлiваюцца ў памеры, якi не перавышае 10 працэнтаў падатковай базы.
Сума падатку на паслугi ўстанаўлiваецца як надбаўка да цаны рэалiзуемых паслуг з улiкам падатку на дабаўленую вартасць i выключаецца з выручкi пры вылiчэннi падаткаў, збораў i iншых плацяжоў, якiя выплачваюцца ў бюджэт i дзяржаўныя мэтавыя бюджэтныя фонды;
1.3. мэтавыя зборы (транспартны збор на абнаўленне i аднаўленне транспарту агульнага карыстання, якi выкарыстоўваецца на маршрутах у гарадскiх пасажырскiх, прыгарадных i мiжгароднiх аўтобусных зносiнах, збор на ўтрыманне i развiццё iнфраструктуры горада (раёна.
Плацельшчыкамi мэтавых збораў з’яўляюцца арганiзацыi i iндывiдуальныя прадпрымальнiкi (за выключэннем iндывiдуальных прадпрымальнiкаў — плацельшчыкаў адзiнага падатку з iндывiдуальных прадпрымальнiкаў i iншых фiзiчных асоб, а таксама iндывiдуальных прадпрымальнiкаў i арганiзацый, якiя прымяняюць спрошчаную сiстэму падаткаабкладання, i арганiзацый, якiя выплачваюць адзiны падатак для вытворцаў сельскагаспадарчай прадукцыi).
Па мэтавых зборах:
аб’ектам падаткаабкладання з’яўляецца ажыццяўленне прадпрымальнiцкай дзейнасцi на тэрыторыi адпаведных адмiнiстрацыйна-тэрытарыяльных адзiнак;
падатковая база вызначаецца:
для плацельшчыкаў-арганiзацый — як сума прыбытку, якая застаецца ў распараджэннi арганiзацыi пасля падаткаабкладання;
для плацельшчыкаў — iндывiдуальных прадпрымальнiкаў — як сума даходу, якая застаецца ў распараджэннi iндывiдуальнага прадпрымальнiка пасля падаткаабкладання;
падатковыя стаўкi ўстанаўлiваюцца ў памеры, якi не перавышае (па сукупнасцi) 4 працэнтаў падатковай базы.
Выплата мэтавых збораў плацельшчыкамi ажыццяўляецца за кошт прыбытку (даходу), якi застаецца ў iх распараджэннi пасля падаткаабкладання.
Парадак выплаты мэтавых збораў арганiзацыямi, якiя маюць фiлiялы, прадстаўнiцтвы i iншыя адасобленыя падраздзяленнi, устанаўлiваецца Мiнiстэрствам па падатках i зборах Рэспублiкi Беларусь i Мiнiстэрствам фiнансаў Рэспублiкi Беларусь;
1.4. зборы з карыстальнiкаў.
Плацельшчыкамi збораў з карыстальнiкаў з’яўляюцца арганiзацыi, iндывiдуальныя прадпрымальнiкi i фiзiчныя асобы (за выключэннем iндывiдуальных прадпрымальнiкаў — плацельшчыкаў адзiнага падатку з iндывiдуальных прадпрымальнiкаў i iншых фiзiчных асоб, а таксама iндывiдуальных прадпрымальнiкаў i арганiзацый, якiя прымяняюць спрошчаную сiстэму падаткаабкладання, i арганiзацый, якiя выплачваюць адзiны падатак для вытворцаў сельскагаспадарчай прадукцыi).
Па зборах з карыстальнiкаў:
аб’ектамi падаткаабкладання з’яўляюцца:
паркоўка (стаянка) у спецыяльна абсталяваных месцах;
ажыццяўленне гандлю на тэрыторыi адпаведных адмiнiстрацыйна-тэрытарыяльных адзiнак;
валоданне сабакамi i (або) выкарыстанне iх у прадпрымальнiцкай дзейнасцi;
выкарыстанне мясцовай сiмволiкi;
правядзенне аўкцыёнаў, акрамя праводзiмых у адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь;
ажыццяўленне палявання i рыбалоўства;
будаўнiцтва аб’ектаў на тэрыторыi адпаведных адмiнiстрацыйна-тэрытарыяльных адзiнак;
падатковая база вызначаецца ў залежнасцi ад аб’екта падаткаабкладання;
падатковыя стаўкi ўстанаўлiваюцца ў залежнасцi ад аб’екта падаткаабкладання ў працэнтах ад падатковай базы i (або) у памерах, кратных базавай велiчынi.
Выплата збораў з карыстальнiкаў арганiзацыямi i iндывiдуальнымi прадпрымальнiкамi ажыццяўляецца за кошт прыбытку (даходу), якi застаецца ў iх распараджэннi пасля падаткаабкладання;
1.5. збор з нарыхтоўшчыкаў.
Плацельшчыкамi збору з нарыхтоўшчыкаў з’яўляюцца арганiзацыi i iндывiдуальныя прадпрымальнiкi (за выключэннем iндывiдуальных прадпрымальнiкаў i арганiзацый, якiя прымяняюць спрошчаную сiстэму падаткаабкладання, i арганiзацый, якiя выплачваюць адзiны падатак для вытворцаў сельскагаспадарчай прадукцыi).
Па збору з нарыхтоўшчыкаў:
аб’ектам падаткаабкладання з’яўляецца ажыццяўленне прамысловай нарыхтоўкi (закупкi) дзiкарослых раслiн (iх частак), грыбоў, тэхнiчнай i лекавай сыравiны раслiннага паходжання, сельскагаспадарчай прадукцыi ў мэтах iх прамысловай перапрацоўкi цi рэалiзацыi;
падатковая база вызначаецца як кошт аб’ёму нарыхтоўкi (закупкi), вызначаная зыходзячы з нарыхтоўчых (закупачных) цэн;
падатковыя стаўкi ўстанаўлiваюцца ў залежнасцi ад вiду нарыхтаванай (закупленай) прадукцыi i не могуць перавышаць 5 працэнтаў падатковай базы.
Сума збору з нарыхтоўшчыкаў адносiцца на сабекошт прадукцыi, тавараў (работ, паслуг) i ўключаецца ў затраты па вытворчасцi i рэалiзацыi прадукцыi, тавараў (работ, паслуг), якiя ўлiчваюцца пры падаткаабкладаннi.
Збор з нарыхтоўшчыкаў не выплачваецца, калi пры нарыхтоўцы дзiкарослых раслiн (iх частак), грыбоў, тэхнiчнай i лекавай сыравiны раслiннага паходжання адпаведнай арганiзацыяй цi iндывiдуальным прадпрымальнiкам унесена плата за пабочнае лясное карыстанне;
1.6. курортны збор.
Плацельшчыкамi курортнага збору з’яўляюцца фiзiчныя асобы, якiя знаходзяцца ў санаторна-курортных i аздараўленчых установах, за выключэннем накiроўваемых на аздараўленне i санаторна-курортнае лячэнне бясплатна ў адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь.
Па курортнаму збору:
аб’ектам падаткаабкладання з’яўляецца знаходжанне фiзiчнай асобы ў санаторна-курортных i аздараўленчых установах, размешчаных на тэрыторыi адпаведных адмiнiстрацыйна-тэрытарыяльных адзiнак;
падатковая база вызначаецца зыходзячы з кошту пуцёўкi ў санаторна-курортныя i аздараўленчыя ўстановы;
падатковыя стаўкi ўстанаўлiваюцца ў залежнасцi ад вiду санаторна-курортнай i аздараўленчай установы i не могуць перавышаць 3 працэнтаў падатковай базы;
1.7. зборы з фiзiчных асоб пры перасячэннi iмi Дзяржаўнай гранiцы Рэспублiкi Беларусь праз пункты пропуску.
Плацельшчыкамi збораў з фiзiчных асоб пры перасячэннi iмi Дзяржаўнай гранiцы Рэспублiкi Беларусь праз пункты пропуску з’яўляюцца грамадзяне Рэспублiкi Беларусь, замежныя грамадзяне i асобы без грамадзянства.
Па зборах з фiзiчных асоб пры перасячэннi iмi Дзяржаўнай гранiцы Рэспублiкi Беларусь праз пункты пропуску аб’ектам падаткаабкладання з’яўляецца перасячэнне фiзiчнымi асобамi Дзяржаўнай гранiцы Рэспублiкi Беларусь праз пункты пропуску пры выездзе за межы Рэспублiкi Беларусь цi пры ўездзе на яе тэрыторыю.
Прэзiдэнт Рэспублiкi Беларусь устанаўлiвае iншыя элементы абкладання зборам з фiзiчных асоб пры перасячэннi iмi Дзяржаўнай гранiцы Рэспублiкi Беларусь праз пункты пропуску, уключаючы парадак i тэрмiны яго выплаты, па прапановах Савета Мiнiстраў Рэспублiкi Беларусь, узгодненых з абласнымi i Мiнскiм гарадскiм выканаўчымi камiтэтамi i iншымi зацiкаўленымi дзяржаўнымi органамi;
1.8. падатак на набыццё бензiну i дызельнага палiва.
Плацельшчыкамi падатку на набыццё бензiну i дызельнага палiва з’яўляюцца арганiзацыi, iндывiдуальныя прадпрымальнiкi i фiзiчныя асобы, якiя набываюць бензiн i дызельнае палiва на тэрыторыi адпаведных адмiнiстрацыйна-тэрытарыяльных адзiнак (за выключэннем iндывiдуальных прадпрымальнiкаў — плацельшчыкаў адзiнага падатку з iндывiдуальных прадпрымальнiкаў i iншых фiзiчных асоб, iндывiдуальных прадпрымальнiкаў i арганiзацый, якiя прымяняюць спрошчаную сiстэму падаткаабкладання, арганiзацый, якiя выплачваюць адзiны падатак для вытворцаў сельскагаспадарчай прадукцыi, а таксама сельскагаспадарчых арганiзацый, нарыхтоўчых i арганiзацый, якiя абслугоўваюць сельскую гаспадарку i маюць спецыялiзаваныя механiзаваныя атрады па аказанню паслуг сельскагаспадарчым арганiзацыям).
Па падатку на набыццё бензiну i дызельнага палiва:
аб’ектамi падаткаабкладання з’яўляюцца аперацыi па набыццю бензiну i дызельнага палiва;
падатковая база вызначаецца як кошт бензiну i дызельнага палiва зыходзячы з цэн рэалiзацыi без уключэння ў iх падатку на набыццё бензiну i дызельнага палiва;
падатковыя стаўкi ўстанаўлiваюцца ў памеры 10 працэнтаў кошту бензiну i дызельнага палiва.
Сума падатку на набыццё бензiну i дызельнага палiва ўстанаўлiваецца як надбаўка да цаны рэалiзуемых бензiну i дызельнага палiва з улiкам падатку на дабаўленую вартасць i выключаецца з выручкi пры вылiчэннi падаткаў, збораў i iншых плацяжоў, што выплачваюцца ў бюджэт i дзяржаўныя мэтавыя бюджэтныя фонды.
Падатак на набыццё бензiну i дызельнага палiва вылiчваецца, утрымлiваецца i пералiчваецца ў бюджэт арганiзацыямi i iндывiдуальнымi прадпрымальнiкамi, якiя ажыццяўляюць iх рэалiзацыю, за кошт сродкаў арганiзацый, iндывiдуальных прадпрымальнiкаў i фiзiчных асоб, якiя набываюць бензiн i дызельнае палiва. Арганiзацыi i iндывiдуальныя прадпрымальнiкi, якiя вылiчваюць, утрымлiваюць i пералiчваюць у бюджэт указаны падатак, прызнаюцца падатковымi агентамi, маюць правы i нясуць абавязкi, устаноўленыя артыкулам 23 Агульнай часткi Падатковага кодэкса Рэспублiкi Беларусь.
Падатковыя агенты пералiчваюць утрыманыя сумы падатку ў абласныя бюджэты i бюджэт г. Мiнска па месцы пастаноўкi на ўлiк плацельшчыкаў, а пры рознiчным продажы (рэалiзацыi) бензiну i дызельнага палiва — у абласныя бюджэты i бюджэт г. Мiнска, на тэрыторыi якiх размешчаны аб’екты рознiчнага продажу бензiну i дызельнага палiва.
Пералiчэнне ўтрыманых сум падатку ў даход мясцовых бюджэтаў падатковымi агентамi ажыццяўлецца ў тэрмiны, устаноўленыя Саветам Мiнiстраў Рэспублiкi Беларусь.
У выпадку набыцця бензiну i дызельнага палiва з падаткам на набыццё бензiну i дызельнага палiва ў мэтах далейшай iх рэалiзацыi наступная аплата гэтага падатку не робiцца.
2. У 2005 годзе абласныя, Мiнскi гарадскi Саветы дэпутатаў, Саветы дэпутатаў базавага тэрытарыяльнага ўзроўню не маюць права ўводзiць iншыя мясцовыя падаткi i зборы, акрамя ўказаных у пункце 1 гэтага артыкула, а таксама ўстанаўлiваць узносы i плацяжы ў адпаведныя мясцовыя бюджэты, мясцовыя мэтавыя бюджэтныя i пазабюджэтныя фонды, якiя маюць прыметы падаткаў, збораў (пошлiн), калi iншае не ўстаноўлена гэтым Законам.
3. Мясцовыя падаткi i зборы, указаныя ў падпунктах 1.1—1.3, 1.5, 1.7 i 1.8 пункта 1 гэтага артыкула, уводзяцца абласнымi, Мiнскiм гарадскiм Саветамi дэпутатаў i залiчваюцца ў адпаведныя бюджэты абласцей i г. Мiнска.
Мясцовыя зборы, указаныя ў падпунктах 1.4 i 1.6 пункта 1 гэтага артыкула, уводзяцца Мiнскiм гарадскiм Саветам дэпутатаў, Саветамi дэпутатаў базавага тэрытарыяльнага ўзроўню i залiчваюцца ў адпаведныя бюджэты.
Пры ўвядзеннi мясцовых падаткаў i збораў мясцовыя Саветы дэпутатаў вызначаюць плацельшчыкаў, аб’екты падаткаабкладання, падатковую базу, па-датковыя стаўкi, падатковы перыяд, парадак падлiку, парадак i тэрмiны аплаты мясцовых падаткаў i збораў, а таксама тэрмiны прадстаўлення ў падатковыя органы падатковых дэкларацый (разлiкаў) па мясцовых падатках i зборах, калi iншае не ўстаноўлена гэтым артыкулам.
Мясцовыя Саветы дэпутатаў у адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь могуць прадугледжваць па- датковыя льготы па мясцовых падатках i зборах, калi iншае не ўстаноўлена гэтым артыкулам.
4. Кантроль за правiльнасцю падлiку, паўнатой i своечасовасцю аплаты мясцовых падаткаў i збораў ускладаецца на падатковыя органы, адпаведныя рэспублiканскiя органы дзяржаўнага кiравання, органы мясцовага кiравання i самакiравання.
5. Правы i абавязкi плацельшчыкаў мясцовых падаткаў i збораў, адказнасць за правiльнасць iх падлiку, паўнату i своечасовасць аплаты, парадак iх спагнання, а таксама правы падатковых органаў па кантролю за правiльнасцю iх падлiку i своечасовасцю аплаты ўстанаўлiваюцца ў адпаведнасцi з заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь.
|